Кажи сбогом на безпокойството

“Въпреки че днешното общество се характеризира с това, че е далеч по-безопасно (няма хищници или врагове, които възнамеряват да те нападнат), съществуват множество заплахи, пред които можеш да се изправиш и за които не си подготвена (уволнение, раздяла с партньора и др.)”, казва психологът. В следствие на това ти започваш да се притесняваш, защото до момента не си попадала в подобна ситуация.

Как да го разпознаеш: както казва Хавиер Савин, безпокойството се характеризира с появата на прекомерна тревожност относно събития, които не са се случвали до момента. То води до поява на проблеми с конецентрацията, прекомерна умора и безсъние. В такъв момент най-добре е да поговориш с близките си или да се консултираш с психолог. Първоначално може да ти звучи малко плашещо, но колкото повече потискаш емоциите в себеси, толкова по-голяма е вероятността да преминеш в по-тежко състояние.

Как да контролираш безпокойството: стресът и задълженията, на които си подложена ежедневно, са преките виновници за появата на безпокойство. Психологът Хавиер Савин ти предлага три възможности за контрол над него:

№1: научи се да изразяваш емоциите си

№2: включи медитацията в ежедневието си

№3: следвай линия на поведение, която да ти помогне в решаването на проблема

 

Коментари

Липсват ли ви латиноамериканските сериали?