12 начина да събудиш щастливите си хормони

Виновници за щастието:

Адреналин

Хормонът, който се освобождава, когато се страхуваш. Кара те да се чувстваш жив и весел.

Допамин

Невротрансмитер, наречен „молекула, която дава награда”. Нивата скачат, когато преживяваш нещо ново или се изненадваш.

Ендорфин

Тези невротрансмитери са от припасите на тялото, които служат натурални обезболяващи. Ако някога си преживявала болка, без да я усетиш, е заради тях.

Габа

Основен невротрансмитер на мозъка, който изключва нервите му, давайки замайващото чувство на спокойствие, нещо като успокоително.

Окситоцин

Хормонът започва да действа, когато усетиш, че с някого имаш връзка – и те залива чувство на преданост и вярност.

Серотонин

Когато се чувстваш добре и уверена в себе си, този невротрансмитер се освобождава.

Действията

Играй си с кученце

Връзката с пухкавите ни приятелчета – а дори и само разглеждането на снимки – задвижва инстинкта ни за привързаност. Резултат от еволюцията – вярваме на животни с големи очи.

Прекарай време насаме с мислите си

Медитирането за 10 минути (или поне 1) може да помогне да се намали напрежението, замествайки го със спокойствие.

Стъпи си на краката

Скачай, танцувай…може да ти се стори смешно, че го правиш, но това е една от магиите на подобряване на настроението. Всичко, което те кара да се смееш от сърце на глас, освобождава ендорфин, благодарение на неочакваното отпускане на мускулното напрежение.

Клюкарствай злобно

Изливане на душата пред сродна такава е предпоставка за положителна настройка, дори ако разговорът е негативен. Чувстваш се свързана с приятеля, с когото говориш, и знаейки, че някой вижда по същия начин ситуацията, както и ти, повишава увереността ти.

Опитай акупунктура

Тихото място предполага спокойни мисли, което провокира увеличението на ГАБА, а иглите задействат ендорфина.

Яж люти чушки

Мозъкът ти е жаден за разнообразие, затова, когато опитваш ново ястие, тялото ти се залива с допамин. И понеже изпитваш и нещо като болка (Ох, люти!), ендорфинът също изплува.

Избягай от рутината

Измисли ново място, където да отидеш в петък вечер. Така ще раздвижиш мозъка и ще се почувстваш добре от това, че сама решаваш къде да си в свободното ти време. Най-лесното нещо – изключи телефона, сложи си маска на лицето и отвори някоя книга.

Изправи се

Ще усетиш прилив на ендорфин и подобряване на самочувствието, дори ако само се изправиш на крака.

Отиди на концерт

Присъствито на концерт или спортно събитие е заразяващо. Дава ти усещането, че си свързан с много хора.

Опитай скайдайвинг

Или парапланетаризъм, катерене. Поискай повишение. Всичко, което те кара да се изпотиш от страх или притеснение. Ще се почувстваш на седмото небе, когато го направиш. Доказано.

Спортувай

При физически натоварвания мозъкът ти произвежда ендорфин, след това и малко допамин, като награда за това, че си се размърдала. Вземи приятел с теб в залата и ще спечелиш окситозин и серотонин.

 

Коментари

Липсват ли ви латиноамериканските сериали?