Храна, която лекува: решението е в хладилника

Проблемът: ПМС

Веднага щом го усетиш

Чай от джинджифил. Имаш болезнени спазми? Сипи в термо бутилка топла вода, добави настърган джинджифил. Според проучване, направено сред 150 жени, приемането на 1 г джинджифил дневно през първите дни на цикъла, намалява болките така, както го прави ибупрофенът. Достатъчно е да обелиш парче джинджифил, да го нарежеш на тънки колелца и запариш с вода и лимон за 5 минути.

По време на онези дни

Сьомга и яйца. Перфектното извинение за леко похапване. Проучвания доказват, че витамин D отпуска мускулите и намалява спазмите. Включвай в дневното си меню филе от сьомга и яйца – на обяд и за вечеря.

Трябва да приемаш повече

Ленено семе

В проучване сред 120 жени с ПМС, на половината от които е давано плацебо, а на другата половина по 2 г дневно мастни киселини (в основата на които е лененото семе), се установява, че тези, които са приемали по два грама, са имали по-малко спазми през следващите шест цикъла. Поръси зърнената си закуска сутрин с ленено семе. На това му се вика сладко облекчение.

Проблемът: Подуване

Веднага щом го усетиш

Папая и магданоз

Магданозът е незаменим, когато става въпрос за предотвратяване на задържане на течности, а папаята съдържа ензим, който блокира ефекта на храните, които причиняват задържане на храна в червата. Една чаша, сурови и нарязани, би трябвало да възстанови функцията на червата ти. Важна забележка – не вървят добре, смесени заедно.

След ядене

Чай от мента

Пропусни кафето и изпий чаша чай от мента вместо него. Полезно е, защото отпуска мускулите, както и спазмите в тях, помагайки на тялото ти да се успокои, въздухът и всякаква храна – течна или твърда – да се придвижат напред.

Трябва да приемаш повече

Люти чушки

Бионсе казва, че носи винаги в чантата си пикантен сос…Най-вероятно го прави някой от екипа ѝ, но схващаш идеята. Капсаицинът (компонентът, който прави лютата чушка люта), който е в пикантните чушки, засилва движението на храносмилателните ензими в червата ти, което намалява подуването и газовете. Тайното разкопчаване на горното копче на панталоните ти под бюрото остава в историята.

Проблемът: Настинка

Когато всеки в офиса я има

Чесън

Това не са бабини деветини. Научни доказателства подкрепят теорията, че от чесъна има безспорна полза. Проучване, публикувано в Cochrane Library, показва как възрастни, на които се дава плацебо, се разболяват почти три пъти повече от тези, които дневно са похапвали чесън. Поръчваш си чесново хлебче? Правилно!

Ако е много лоша

Киви

Пилешката супа на майка ти си има съперник. Проучване, направено от British Journal Of Nutrition, изследва 132 възрастни. На половината се дава дневно четири броя кивита, а на другата половина два банана всеки ден. Резултатът? Ядящите киви, са се справяли с настинката за три дена по-бързо, отколкото групата с бананите. Киви можеш да си купиш винаги, през всеки сезон, да не говорим колко е вкусно.

Проблемът: Пъпки

Когато се появи една

Гуава

Учените са категорични, че витамин С е и с противовъзпалителен ефект и помага за заздравяването на раните (чети – да се отървеш от гадната пъпка по средата на челото ти). А портокалите съвсем не са най-богатият източник на витамин C. Пий или си направи сок от гуава. Една чаша съдържа 376,7 мг витамин С, с четири пъти повече от препоръчителната дневна доза (в чаша фреш от портокал има едва 97,5 мг).

Трябва да приемаш повече

Сьомга

Кожата ти често е възпалена? Трябват ти повече Омега 3 мастни киселини, които ще намалят раздразнението по кожата ти и ще направят така, че порите да се затворят. Сьомгата ще ти помогне и за двете.

Проблемът: Махмурлук

Преди за започнеш да пиеш

Сок от круша

Има и такова изследване, проведено с група хора, което показва, че ако пиеш сок от круша преди основното алкохолно, махмурлукът на сутринта намалява значително. Сок от круша можеш да намериш навсякъде, в краен случай пий от бабините компоти или сиропи.

Преди да си легнеш

Сок от кисели краставички

Чувала си го, но си мислиш, че е измислица. В Полша се кълнат, че изпиването на чаша с такъв сок преди лягане, върши чудеса. Защо ли? Защото само няколко глътки вино, лишава организма от почти литър вода (ясно защо след вино боли глава) – и с всичката тази вода губим електролити като магнезий, който го има в сока от кисели краставички. Не можеш да понесеш вкуса? Сложи си тогава на нощното шкафче чаша с кокосова вода за лека нощ.

На следващата сутрин

Диня

Трябва да хидратираш организма си по всеки възможен начин. В динята има 92% вода, което я прави перфектно решение за сухота в устата.

На следващата вечер

Печени картофи

Калцият е другият електролит, който се изпарява от тялото ни, когато пием здраво. Върни го на тялото си с печен картоф – направи го във фурна, без да го белиш, а само го нарежи. Това ще осигури на организма ти 721 мг калций. За сравнение – в банана има едва 467 мг.

Проблемът: Липса на енергия

За обяд

Киноа

Не спираш да задремваш на бюрото? Може да е от липса на желязо, което помага на кислорода да циркулира в кръвта. Една купа с киноа дневно ще реши проблема.

Преди лягане

Сок от череши

Изпий чаша по време на вечерята. В този плод има много мелатонин (който укрепва съня), който ще те накара да спиш като къпана, съответно ще се събудиш отпочинала. Бонус – наистина е вкусно.

Трябва да приемаш повече

Боровинки

Германски учени са провели изследване сред 120 човека. Накарали са ги да изнесат реч, а след това да решават задачи по математика. Тези, които са приемали богатите на витамин С боровинки, са имали по-ниски нива кортизол (той изсмуква енергията от кръвта, когато е в повече) след стресовите упражнения.

Не се доверявай…

Три здравословни мита, които определено не трябва да следваш.

Да пиеш осем чаши вода дневно

Остави чашата, на която се мръщиш в момента. Да, вероятно наистина имаш нужда от повече вода, но митът за осемте чаши не е научно обоснован и няма доказателства за ползите от пиенето на това точно количество. Всъщност никой не знае как се е появил той. Виж цвета на урината ти – трябва да е светложълта.

Трябва да се детоксикираш

Няма ли да е прекрасно, ако изядеш една краставица, изпиеш един зелен чай, за да се отървеш от токсините, които натрупа онзи ден, когато изяде няколко панирани крила? За съжаление това не е възможно. Тялото си има естествен начин, за да се справи с детоксикацията (нарича се черен дроб) и няма храна, която да може да ускори процеса.

По-малко мазнини в храната = намаляване на теглото

Направено е проучване, отнело осем години, сред почти 50000 жени, като едни са били на диета с по-малко мазнини, а другите – не. Учените установяват, че тези, които са се лишавали от мазнини в храната, не са намалили теглото си, както и рисковете от рак на гърдата и сърдечен удар. Давай смело и слагай авокадото върху тоста.

 

Коментари

Липсват ли ви латиноамериканските сериали?