Поставяш си цел? Нека да е малка... или просто забрави

Решението: поставяй си малки цели! Определяйки си супер малки, лесноизпълними задачи, ще можеш да блеснеш през новата 2018 година. Бързият успех, дори и постигнат с бебешки стъпки, е по-мотивиращ от успяването в нещо голямо, показва скорошно проучване в Journal of Applied Psychology. Дребните желания позволяват на мозъка ти по-ефективно да управлява източниците на мисли. Задейства се цяла система, когато постигнеш и най-микроскопичната цел, „лаборатория за химични елементи“, които те мотивират да следваш това поведение. „След време малките цели се превръщат в навици, които възнаграждават съзнанието ни с положителни емоции“, казва Крес.

Тя препоръчва да се започне с най-много три микроцели наведнъж. Продължавай да четеш и следващите успешни стратегии.

Голям провал

Заспиваш преди 22:00 ч. всяка вечер

Малка победа

Събуждаш се всеки ден по едно и също време.

Трябва да сме честни: сънят е всичко. Но не на всеки вътрешният му часовник позволява да издържи след 22:00 часа, казва специалистът по сън Майкъл Брюс, автор на The Power of When. Ако естественият ти циркаден ритъм не съвпада с определено време за заспиване, ще се мъчиш напразно да заспиваш в точен час. Насила няма да стане.

Малък и лесен трик е да нагласиш алармата си за събуждане за един и същи час всяка сутрин. „Моментът, в който отвориш очи, светлината изключва кранчето в мозъка ти, което контролира хормона на съня – мелатонин, и това ти помага да се събудиш“, казва Брюс. „И когато започнеш да се събуждаш по едно и също време, тялото ти ще влезе в ритъм, който ще ти помогне да заспиваш по едно и също време вечер“. Започни с делничните дни и евентуално се придържай към тази схема и през уикенда. Това ще ти позволи да имаш стабилен сън за дълго време.

Голям провал

Живееш на бюрото си.

Малка победа

Разхождаш се по 30 минути дневно.

Сигурно си чувала, че непрекъснатото седене на едно място е по-вредно за здравето ти дори от пушенето. Не е и решение да стоиш на крак 24/7. „Стоенето прав по осем часа на ден е също толкова вредно, колкото и седенето на стол, защото тялото ти е обездвижено“, казва сертифицираният фитнес инструктор Криста Страйкър, основател на 12-Minute Athlete.

Какво да направиш? Постави си за цел всеки ден да се разхождаш по 30 минути „Това може много да повлияе на здравето ти, изкарвайки те на въздух и раздвижвайки те“, казва Страйкър. И няма нужда минутите да се „изразходват“ наведнъж – разходи се в обедната до магазина, отиди пеша след работа до по-далечната спирка и използвай стълбите, а не асансьора. Ако този половин час ти се види нищо работа (ти си шампион!), постави си цел той да стане час и се мотивирай още на закуска, след това на обяд и вечеря, за да постигнеш резултат.

Голям провал

Медитираш два пъти дневно.

Малка победа

Правиш няколко петминутни сесии с инструктор през седмицата.

Опитвайки се бързо да постигнеш дзен, може да се разочароваш и изнервиш. За много хора медитацията, особено без инструктор, има обратен ефект или дори е невъзможна. Познато ли ти е? Започни с уроци по дишане. Приложения, като Simple Habit, Prana Breath, ще ти помогнат да успокоиш нервите си лесно, без напрежение. Всяка малка стъпка е важна. Забавяйки сърдечния си ритъм за пет минути, намаляваш нивото на стреса. А изграждайки малко по малко навика си оммм, ще усвоиш техниката на медитирането без умора, бавно подготвяйки се за по-дълги сесии. Когато усетиш, че тези 5 минути минават бързо, ще знаеш че е време да опиташ да медитираш 10 или дори 20 минути.

Голям провал

Почивка с джънк.

Малка победа

Сменяш една от вредните си храни в месеца.

Да минеш изведнъж от чипс на салата, ще ти отвори само по-голям апетит, казва специалистът по здравословно хранене Кели ЛеВег, автор на Body Love. Моментът, в който заявим, че никога повече няма да ядем определена храна, е този, в който тя ни се прияжда още повече“, обяснява тя. Защото, ако рязко спрем нещо, от което сме зависими, това може само да усили апетита ни, казва Кери Ганс, автор на The Small Change Diet.

Вместо да спираш всичко вредно, което консумираш, намали „недобрите“ храни една по една (газираното през февруари, пърженото през март), казва Кели. Замени всяка от тях със здравословния є вариант (газираното с вода, пърженото с печено). Постепенно, минавайки през различни фази, ще си променила начина си на хранене до края на годината, без да усещаш лишения.

Голям провал

Спортуваш всеки ден.

Малка победа

90-минутни упражнения седмично.

Нереалистично звучи, а и в някои дни просто няма как да стане. Да добавим и че всекидневните упражнения не са полезни за тялото ти. Пречат на мускулите да се възстановят, повишават рисковете от травми, казва сертифицираният личен инструктор Ана Виктория, създател на Fit Body Guides. За да постигнеш целите си, без да застрашаваш здравето си, започни с 45 минути кардио и 45 минути упражнения за сила седмично. Можеш да ги комбинираш в една тренировка или да ги разделиш в два дни. И да, ще видиш резултата, особено ако досега не си правила нищо, казва Виктория. „Да започнеш с малко, прави ходенето до залата лесно, а и дава на тялото ти време да се приспособи“, казва тя. „Ако си постоянна, тези тренировки могат да се увеличат“. Усетиш ли, че си способна на повече, добави трета тренировка за седмицата, за предпочитане високоинтензивна.

„Моментът, в който заявим, че никога повече няма да ядем определена храна, е този, в който тя ни се прияжда още повече“

 

Коментари

Липсват ли ви латиноамериканските сериали?