Лечение с глад - подходящо ли е за всеки?

16 часа гладуване за тонизиране на организма

Принципът

Това е най-лесният начин, тъй като включва и часовете на нощния сън. Някои го практикуват веднъж седмично, други – четири дни в седмицата. Последното хранене е в 14 часа, а следващото в 7 часа сутринта на другия ден. През времето на почивката се пият отвари от отводняващи билки.

Ползата

След това кратко гладуване се усеща лекота и жизненост. Подходящо е в началото на диета за отслабване, за да облекчи работата на прочистващите органи и да възпрепятства появата на главоболие и умора.

Внимание!

Не е подходящо при болест и силна умора.

24 часа гладуване за сезонно прочистване

Принципът

Период от 24 часа без поемане на храна на всеки 3 месеца при смяна на сезона. Тези 8 часа повече в сравнение с първия метод не изглеждат много, но са най-трудните за издържане. Вечеря се леко в 20 часа и следващото хранене е на другия ден в същия час. По време на гладуването се изпиват 3 литра зеленчуков бульон, разпределени на порции през 2-3 часа.

Ползата

Това е истинска почивка за храносмилателната система, която позволява и на черния дроб да функционира по-добре. Очакваният ефект е подобрено храносмилане и по-свеж тен на лицето. Когато организмът е „затлачен“ от токсини, той се затруднява да ги изхвърли и това личи по кожата, която е сивкава, появяват се пъпки.

Внимание!

По-добре е това гладуване да се избягва, защото е все пак мъчително и може да доведе до стрес и умора.

1 седмица гладуване за промяна на хранителните навици

Принципът

Има специализирани клиники, които предлагат едноседмичен режим на гладуване под лекарски контрол. През първия ден се приема продукт за прочистване на червата. След това се пият само течности, богати на минерали, например 250 мл плодов сок или зеленчуков бульон на обяд, 250 мл зеленчуков бульон на вечеря и през целия ден 2-3 литра вода, отвари, подсладени с 1 лъжичка мед.

Ползата

Тя е доста спорна. Нутриционистите не са на едно мнение дори само по въпроса за ефекта върху отслабването. Необходими са повече научни доказателства за ползата от продължителното гладуване при хронични заболявания и като превенция срещу рак, диабет, синдром на раздразненото черво и проблеми с обмяната на веществата.

Внимание!

Съществува голям риск от недостиг на витамини, както и от появата на хормонални смущения.

6 практични правила

1.Първо изпробвай организма си. Не започвай веднага с гладуване за продължителен срок. Прецени как се адаптира тялото ти към кратки периоди без храна.

2.Провери клиниката, ако решиш да гладуваш под лекарски контрол. Потърси мнението на твоя лекуващ лекар.

3.Доверявай се на усещанията си. Ако чувстваш главоболие, слабост и виене на свят, по-добре прекрати гладуването. Не надценявай възможностите си.

4.Хидратирай се регулярно – това е от огромно значение! Пий не само вода, защото ти трябват витамини. Отвари, зеленчукови бульони, зеленчукови и плодови сокове на всеки 2-3 часа ще ти помогнат да компенсираш недостига на минерали и витамини.

5.Спазвай предварителната фаза. 1-2 дни или седмица преди началото на гладуването консумирай само растителни продукти, по възможност от био производство. Продължителността на този срок зависи от състоянието на организма ти. Ако имаш храносмилателни оплаквания и лош дъх, премини на вегетариански режим за повече от два дни.

6.Бъди внимателна след това. През първия ден след гладуването се задоволи само с плодове и гъста зеленчукова супа. През следващите 3-4 дни продължи с вегетариански режим. Запази навиците да избягваш захарта и да приемаш повече растителна храна.

 

Коментари

Липсват ли ви латиноамериканските сериали?