Как да не се притесняваш във фитнеса, ако си пълничка

Иска ти се да потънеш в земята от срам всеки път, когато стъпиш във фитнеса. В съзнанието ти, хиляди погледи се забиват в тялото ти като ножове. В онова тяло, което ти никак не харесваш. Спри мрачните мисли, защото ние ще те научим как да ходиш в залата с гордо вдигната глава и необходимото за целта самочувствие. Работата ти там е да тренираш, не да се срамуваш.

1. Забрави комплексите.

Вземи пример от многото plus-size фитнес блогъри, които можеш да намериш в Инстаграм. Едни ходят на йога, други на фитнес и плуване, четвърти тичат в парка три пъти седмично. Не се съобразяват с чуждото мнение. Също така, направи си навик да сравняваш тялото си само с... твоето собствено, не с това на другите. Прави си снимки през определено време, за да виждаш прогреса си нагледно, това ще те надъха да продължаваш с тренировките.

2. Вземи си хубава екипировка.

Купи си модерни, свежи спортни дрехи – не се крий под широки роби. Живей тук и сега – запаси се с модели в свежи цветове и контрастни принтове, които имат способността да скриват недостатъците на фигурата. Избирай деколтета във формата на „U” и „V”, избягвай напластяването. За пътечката, купи маратонки за бягане, които са с подметка за по-меко стъпване. За водните спортове правилото е същото – ярки бански костюми. Запомни, че ако нещо от облеклото ти е неудобно, просто не си открила правилния модел, не бива да се притесняваш.

3. Избери правилните упражнения.

Като правило, наднорменото тегло води до усложнения в здравословното състояние. За това, в началото не бива да се претоварваш. Покачвай интензивността на упражненията постепенно и се консултирай с лекар. Комбинирай кардио упражненията с вдигането на тежести (да, жените също трябва да вдигат тежест, всеки добър фитнес треньор ще го потвърди), тренирай мускулите на гърба, прави йога и водна аеробика – накратко, гледай да ти е разнообразно. Този подход ще ти подсигури хармонично развитие на фигурата. Също така, хубаво е да намериш джаджи, с които да измерваш пулса и сърдечния ритъм.

4. Не забравяй хигиената.

Не си слагай парфюм преди тренировка и избягвай дезодорантите с твърде силни аромати. Потенето в залата е задължително явление, така че не забравяй хавлия и душ гел. Старай се да пиеш вода на малки глътки през цялото време, компенсирайки загубата на течности.

5. Награди се за усилията.

Важно е не само да тренираш, но и да си почиваш като хората. Релаксиращ престой в сауна бързо ще „изкара“ от организма ти млечната киселина, виновник за мускулната треска. Купи си и маски за лице с различни действия: хидратираща, пилинг, детоксикираща. Използвай маски за коса – след парна баня, например, те действат още по-ефективно. Постепенно ще свикнеш с тези мини спа сесии и те ще станат причина да очакваш всяка следваща тренировка с нетърпение.

6. Не очаквай незабавни резултати.

Не се съсредоточавай в килограмите, които показва кантара, защото те не са единственият параметър, показващ напредък. Всъщност, килограмите от излишна мазнина изглеждат по напълно различен начин от тези, които са под формата на мускули. А целта на спорта е не само слабо тяло, но добро, слънчево настроение, енергизиране и тонизиране на целия организъм. Бавният метаболизъм, например, засяга не само състоянието на фигурата, но и това на цялото тяло: кожата изглежда по-уморена, появяват се проблеми със зъбите, настроенията се менят постоянно, може да се появят и депресивни състояния. Редовните тренировки са твоята глътка свеж въздух и ти донасят нова перспектива в живота.

 

Коментари

Липсват ли ви латиноамериканските сериали?